lørdag den 31. oktober 2015

Strikket Tærklæde

Jeg er lige blevet færdig med et strikket tørklæde. Jeg købte noget sort garn i Hannover med perler og palietter. Jeg fik en opskrift med på et strikket tørklæde, men det stod jo på tysk og godt nok er jeg rimelig god til tysk men at oversætte en tysk opskrift det orkede jeg ikke lige.  Så jeg strikkede i stedet 6 pinde ret slog om 2 gange og så 1 ret og lod omslagene falde. Da jeg var kommet et godt stykke men slet ikke langt nok havde jeg ikke mere perlegarn og det kunne selvfølgelig kun købes i tyskland og ret dyrt at købe på nettet med fragt osv. Da jeg så var på kreativmesse købte jeg noget koksgråt paliet garn og det strikkede jeg videre med. For at få det hele til at hæge sammen sluttede jeg med 6 pinde med det sorte perlegarn. Det er lige lidt svært at se tørklædet ordentligt på billedet men man kan godt se farveforskellen og det ser faktisk ok ud. 
Garn: Ekstra fint merino uld med baby alpaka
Filisilk:70 % merino og 30 % silke
Setamo: 50% silke og 50% mohair
perle/palietgarn fra Lanartus
Nu tror jeg at jeg vil i gang med en hat der passer til.

Rigtig god weekend!
I øvrigt dejligt at høre at der stadig er nogen der synes at det er en god ide at blogge for det synes jeg også er meget mere personligt en instagram osv.

vh Karina









2 kommentarer:

  1. Fedt tørklæde, det giver da lidt glamour til de mørke timer
    Jeg er helt enig med dig omkring blog versus instagram

    SvarSlet
  2. Super flot - og så var det jo heller ikke så ringe sådan at blive kastet ud i at lave eget design :o)

    SvarSlet

Tak fordi du lægger en kommentar!